Monday, May 28, 2007

طنز الائمه

!
بهرام صالحی
کتابی منتشر شده است با نام طب الائمه که در آن نسخه های شفا دهنده برای تمام بیماریها که توسط امامان مسلمین پیچیده شده، آنجا آورده شده است .این کتاب در قرن چهام هجری توسط برادران عبدالله و حسین بن بسطام نیشابوری گردآوری و نوشته شده است . در مقدمه آمده است : طب الائمه از کتابهای معتبر روایی طبی است از اهل بیت عصمت و طهارت ، و بزرگانی چون علامه مجلسی و شیخ حر عاملی آن را جزء مصادر کتابهایشان قرار داده اند .
قبل از اینکه به محتویات چرند و پرند این کتاب کمدی بپردازیم و به آن بخندیم ، نگاهی به مقدمه ناشر این کتاب می اندازیم .می گوید : انسان تا کنون نتوانسته است به اسرار حیرت آور جسم پیچیده خود پی ببرد . در بسیاری موارد داروهایی برای علاج این جسم ساخته ، که نه تنها مفید نبوده بلکه بسیار مضر نیز بوده است !
تا به حال دروغی از این خنده آور تر نشنیده بودیم ! علم پزشکی تا کنون بسیاری از اسرار این جسم را شناخته و راه درمان بسیاری از
نا بسامانی های آن را هم اثبات کرده است . هم اکنون روزانه ملیون ها نفر در سرتاسر دنیا برای درمان بیماریهایشان به این علم مراجعه میکنند و اکثر آنها درمان میشوند . اگر در مواردی استثنا هم از درمان بعضی بیماری های خاص عاجز است ، این ربطی به این ندارد که بشر باید برود به خرافه ها پناه ببرد و خودش را فریب دهد ، بلکه باید بکوشد تا آن ندانسته ها را هم کشف کند . همین دروغ گوها که این چرندیات را به خورد مردم میدهند ، خودشان هر زمان که احساس بیماری کنند در کمترین فرصت خودشان را به یک پزشک میرسانند و التماس کمک می کنند .
به جای اینکه بروند دستورات پزشکی ائمه حماقت و جهالت را اجرا کنند .
و بعد میگوید : پس از هزار و چهار صد سال علم پزشکی اعلام کرده است که اعتقاد به معنویت و خداوند راه درمان را سرعت می بخشد !!
ببینید این مفلسان و بیمایگان بی شرم و حیا چگونه برای اثبات دروغی دیگر و مشروعیت دادن به آن ، به همان علمی دستاویز میشوند که در چند سطر قبل حقیقت آن را زیر سوال برده بودند و نسبت عجز و ناتوانی به آن داده بودند ! و باز این هم دروغ است ، علم پزشکی چنین چیزی را نگفته و این ادعا ها همان قدر مضحک است که نسخه های پزشکی ائمه که در زیر می خوانیم . جالب است که این ائمه دانشمند که نسخه هایی حتی برای درمان یکباره تمام بیماریها پیچیده اند و به همه آنها آگاه بوده اند ، خودشان بیمار شده اند و مرده اند ! حتی فرزند خودشان در مقابلشان مرده است و نتوانسته اند آنها را درمان کنند ! بعد چنین چرندیاتی را به مردم گفته اند .
برای درد شقیقه :
ابو بصیر گوید : نزد امام محمد باقر بودم . مردی از دوستان ایشان نزد آن حضرت آمد . از درد شقیقه شکایت کرد . حضرت تعویذی را برای او بیان فرمودند : اشهد انک لست باله استحدثناک و لا برب یبید ذکرک و لا ملیک یشرکک قوم یقضون معک و لا کان و ............
این دعا برای درد شقیقه بر روی کاغذی نوشته و روی آن قسمتی که درد می کند ببندید !!
برای درمان ناشنوایی ! کسی که کر بوده و حرف های امام را شنیده و به آن عمل کرده و درمان شده :
جابر گوید : مردی از کری گوش خود به امام محمد باقر شکایت کرد . حضرت فرمود : دستت را بمال و بخوان : لو انزلنا هذا القرآن علی جبل لرایته خاشعا متصدعا من خشیه الله و تلک الامثال و .........
امام نسخه ای برای درد شکم می دهد که اثر نمی کند و ضایع می شود :
امام حسین فرمود : مردی به رسول خدا شکایت کرد و گفت : ای رسول خدا برادری دارم که شکمش درد میکند
حضرت فرمود : پیش برادرت برو و شربتی از عسل با آب گرم به او بنوشان .
فردای آن روز آمد و گفت : ای رسول خدا شربت عسل را به او نوشاندم ولی سودی نکرد (!)
حضرت فرمود : خداوند راست فرمود و شکم برادرت دروغ گفت (!) شربت عسل را به او بنوشان و هفت بار با سوره فاتحه او را تعویذ کن !
هنگامی که آن مرد رفت ، حضرت رو به علی کرد و فرمود : ای علی ، برادر این مرد ، منافق است ، بدین سسب آن شربت به او سودی نمیرساند .
درمان درد مثانه در سه سوت :
ابو زینب گوید : مردی از برادران ما به امام صادق از درد مثانه شکایت کرد . امام به او فرمود : هنگام خواب سه بار و وقتی که از خواب بیدار شدی یک بار با این آیات تعویذ کن که بعد از آن ، درد را حس نمیکنی
آن مرد گفت : آن را انجام دادم و بعد از آن دردی را احساس نکردم !
چه صحنه جالبی می شود که ببینیم کسی با دست روی فرجش در حال دعا کردن باشد :
حریز سجستانی گوید : حج را به جا آوردم . در مدینه بر امام صادق وارد شدم . معلی بن خنیس از درد فرج بر آن حضرت شکایت می کرد . امام به او فرمود : عورتت را در جایی آشکار کن که خداوند این درد را از تو اصلاح می کند . ولکن با تعویذی که امیرالمومنین علی ابو وائله را تعویذ فرمودند و دیگر مرضش عود نکرد . خود را تعویذ کن .
معلی به اماتم گفت : ای فرزند رسول خدا آن تعویذ کدام است ؟
حضرت فرمود : بعد از آنکه دست چپت را روی جایی که درد میکند گذاشتی سه بار این آیه را بگو . به درستی که رهایی می یابی انشاء الله تعالی .
برای درمان بواسیر به دو نکته حتما دقت کنید :
عمروبن یزید صیقل گوید : مردی نزد امام صادق از بواسیر شدید سوال نمود . و نزد آن حضرت شرابی را که بدون قصد لذت و برای مداوا معرف شود ، توصیف نمود . حضرت فرمود : حتی جرعه ای از آن جایز نیست .
عرض کردم : چرا ؟
فرمود : زیرا حرام است . و خداوند عز و جل در چیزی که حرام باشد دواء و شفا قرار نمیدهد . سر سفید کراث را ببر : ولی آن را نشوی !!!!
آن را کوچک کوچک خورد کن . از روی روغن کوهان شتر بر آن بزن و ده گردو را پوست بکن و با وزن ده درهم پنیر آن را بکوب و کراث را بر روی آتش حرارت بده و هر وقت پخت گردید پنیر را بر آن اضافه کن . سپس آن را از روی آتش پایین آورده و در حال ناشتا با نان ، سه یا هفت روز از ان بخور و به کسی از آن مده !!!... آن مرض از تو دور میشود ان شاء الله تعالی .
مگر اینکه قرآن ، به درد حیوانات بخورد :
جابر بن رشد گوید : با امام صادق در سفر بودیم . به مردی غمگین و اندوهناک نگاه کرد و فرمود : ترا چه شده است ؟
گفت چهار پایم سرکشی می کند .
حضرت فرمود : وای بر تو !! این آیه را در گوش او بخوان !!
این یکی با اینکه معلوم نیست چه ربطی به طب و بیماری دارد ولی کاربرد بسیار دارد :
امام موسی کاظم فرمود : هر کس در سفر از دزد و درنده بترسد ، بر یال چهار پایش بنویسد : " لا تخاف درکا و لا تخشی "
بدرستی که به اذن خداوند ایمن می ماند .
داود رقی گوید : حج را به جا آوردم . در بادیه گروهی از دزدان آمدند و جلوی قافله را گرفتند . من نیز از آن قافله بودم و بر یال شترم : لا تخاف درکا و لا تخشی
سوگند به آنکسی که محمد را به نبوت برگزید و او را به رسالت مختص گردانید و امیر مومنین علی را به امامت مشرف کرد ، هیچ کس از آن دزدان من را ندید و خداوند آنها را از دیدن من کور گردانید !!
معلوم نیست اگر همین یک آیه برای درمان همه بیماریها کافیست پس بقیه نسخه ها به چه دردی می خورد :
زکریا بن آدم ، خادم امام رضا به من فرمود : ای زکریا
عرض کردم : لبیک ای فرزند رسول خدا
فرمود : برای همه دردهایت بگو :
یا منزل الشفا و مذهب الداء انزل علی وجعی الشفاء
به درستی که به اذن خداوند عز و جل از آن رهایی می یابی
این که دست روی آن جا باشد حتما رعایت شود و گرنه دعا بی اثر می شود :
حارث همدانی گوید : مردی از یاران علی از عرق النساء به آن حضرت شکایت کرد
فرمود : هر وقت ان را احساس کردی ، دستت را بر روی آن بگذار ! و این ها را بگو !
بسم الله الرحمن الرحیم ، بسم الله و بالله ، اعوذ بسم الله الکبیر و .....
آن مرد گوید : آن را بیش از سه بار نگفتم ، آنچه در من بود ، خداوند از بین برد و از ان بهبود یافتم .
شما چه کار دارید که این تاکتیکها چگونه عمل میکنند ، فقط آنها را با دقت انجام دهید :
امام صادق فرمود : هر وقت در بدنت آبله ای یافتی انگشت سبابه ات را بر روی آن بگذار و در اطرافش بچرخان و " لا اله الا الله الحلیم الکریم" را هفت بار بگو و در بار هفتم با انگشت سبابه روی آن را محکم فشار بده !!!
قولنج را با یک حرکت آفتاب مهتاب هم میشود درمان کرد ، اما نسخه امام چیز دیگریست :
ابو عمر بن یزید صیقل گوید : مردی از دوستان امام صادق از قولنج به آن حضرت شکایت کرد .
حضرت به او فرمود : ام القرآن و سوره اخلاص و معوذتین را بنویس و سپس آن را ناشتا با آب باران بنوش ! که به اذن الهی از آن رهایی می یابی .
بیست میلیون نفر در دنیا به ایدز مبتلا هستند ، خبر ندارند که باید آب زمزم بخورند :
اسمائیل بن جابر می گوید : از امام صادق شنیدم : آب زمزم برای هر مرضی شفا است .
اگر آب زمزم به همه نرسید ، باید بروند سراغ خاک قبر حسین :
جابر جعفی گوید ازامام باقر شنیدم : خاک قبر حسین بر هر مرضی شفا است و امان دهنده هر ترس ، آن خاکی است که از قبر برداشته شود .
این یکی دیگه واقعا خنده داره :
مفضل بن عمر می گوید : شخصی از دوستان امام صادق بر آن حضرت وارد شد . امام فرمود : چه شده ؟ ترا رنگ پریده می بینم .
گفت : فدایت گردم . یک ماه است که به تب شدیدی مبتلا شده ام و از من ریشه کن نمیشود . هر چه اطباء برایم تجویز کرده اند ، خود را با آنها معالجه نمودم ، ولی اصلا بهبود نیافتم .
امام صادق فرمود : دکمه های پیراهنت را باز کن و سرت را داخل پیراهن کرده ، اذان و اقامه را بگو ! و سوره حمد را هفت بار بخوان .
آن مرد گفت : آن کار را انجام دادم ، مانند اینکه از بند رها شدم !
حالا مسلمانان خون پیامبر را از کجا گیر بیاورند :
امام باقر فرمود : رسول خدا از دردی شکایت نکرد ، مگر اینکه حجامت نمود .
ابوطیبه گوید : رسول خدا را حجامت کردم ، یک دینار به من عنایت فرمود . خونش را خوردم !فرمود : آیا خون را خوردی ؟
عرض کردم : بله !
فرمود : چه باعث شد که آن را بخوری ؟
عرض کردم : تبرک جستن به آن
فرمود : امانی از برای دردها ، مریضیها ، فقر و بدبختی بدست آوردی . به خدا سوگند هیچ گاه آتش جهنم به تو نمی رسد .
درستی این یکی را واقعا علم پزشکی امروز ثابت کرده است :
سماعه بن مهران گوید : از امام صادق جایز بودن خوردن ادرار شتر ، گاو و گوسفند برای مردی که از درد بی حال و سست شده بود را پرسیدم .
فرمود : بله ! اشکالی ندارد !
امامی که نسخه درمان همه بیماریهای را پیچیده بود چگونه است که این یکی را نمیداند :
عبد الرحمان بن حجاج گوید : از امام کاظم در مورد دارویی که سموم را از بین میبرد پرسیدم .
فرمود : اشکالی ندارد .
پرسشگر گفت : ای فرزند رسول خدا به درستی که در آن از گوشت مارهای سمی استفاده می شود ؟
فرمود : آن بر ما مشخص نیست !!
استفراق خودش یک بیماریست :امام باقر فرمود : هر کس قبل از آن که قی اش بگیرد ، قی کند از هفتاد دارو با فضیلت تر است . و به وسیله این راه هر مرض و بلایی بیرون رود ! امام بچه خودش را نمیتواند درمان کند یا شفا دهد :
زراره بن اعین گوید : فرزندی از امام صادق در زمان امام باقر بیمار گشت . امام صادق نیز در گوشه ای از خانه نشسته ، پسر بچه در حال جان کندن بود. هر کسی به او نزدیک میشد می فرمود : به او دست نزنید که ضعف او زیاد میشود . به درستی که هر مریضی که در حال جان کندن باشد ، ضعیف تر از او کسی نیست . هنگامی که پسر بچه قبض روح شد ، دستور داد که چشمان او را ببندند . سپس به او فرمان داد :همانا بی تابی کردن ، گریه نمودن و غم و اندوه برای زمانی است که امر خدا نازل نشده است . پس وقتی که امر الهی رسید چاره ای جز تسلیم و رضا نیست !! خود خدا هم نمیداند این ها چه ربطی به هم دارد :امام صادق فرمود : هر کس در هر روز پنج شنبه ناخن هایش را بگیرد ، چشمانش درد نمیکند !
و هر کس در هر جمعه بگیرد از زیر هر ناخنش مرض بیرون میرود ! شأن و مقام زن در اسلام چقدر والاست ، تا آنجا که داروی تجویزی برای درمان مرض های مردها هستند :امام باقر از پدرانش از امیر المومنین روایت می کند که فرمود : هنگامی که در بدن یکی از شما درد یافت شد و حرارت بر او چیره یافت ، بر او باد فراش !از امام باقر سوال شد : ای فرزند رسول خدا معنی فراش چیست ؟فرمود : نزدیکی با زنان ! همانا آن آرام میکند و حرارت را می خواباند !
نمیدانم واقعا آیا کسی تا به حال چنین کاری را کرده :امام باقر فرمود : هنگامی که زائیدن بر زن دشوار گردد این آیات را در ظرفی نظیف و پاکیزه با مشک و زعفران بنویس . سپس با آب چاه شسته شود و زن از آن بخورد و به شکم و فرج خود بپاشد ! به درستی که بچه در همان ساعت به دنیا می آید !
یک تجویز مشابه دیگر در همین رابطه :
جابر ابن یزید جعفی گوید : مردی از بنی امیه پیش محمد باقر آمد . او مومنی از آل فرعون بنی امیه بود و آل محمد را دوست داشت . گفت ای فرزند رسول خدا کنیزم در ماهش وارد شده است و من بچه ای ندارم ، از خداوند بخواه که پسری به من روزی فرماید .
امام دعا کر : پروردگارا فرزندی پسر را روزی او گردان . سپس فرمود : هنگامی که در ماهش داخل شد ! سوره قدر را برای او بنویس و با کنیز و آنچه که در شکمش است را تعویذ گردان و با مشک و زعفران بنویس و بشوی و او از آن آب بخورد و به فرجش از آن آب بپاش !!

ببینید اسلام چقدر ارزش برای زنان قائل است که می خواهد مانع اسباب بازی شدن آن ها شود :
امام حسن عسکری از پدرانش از امام باقر روایت می کند : هر کس که بخواهد شیطان با زنش ( مادامی که در حال نفاس است ) بازی نکند !! این تعویذ را با مشک و زعفران بنویسد و با آب باران صاف بشوید و به لباس جدیدی که پوشیده نشده است ، بپاشد ! و زن و فرزندش آن را بپوشند و در جایگاه و خانه ای که زن نفساء در آن هست از آن بپاشد !
این دارو ها آزمایش شده و همه شان جواب داده اند ، آخر پس چرا آیات خدا را باور نمی کنید ، ای لعنت خدا بر دل شما کافران :
مفضل بن عمر گوید : به امام صادق عرض کردم : ای فرزند رسول خدا به تنگی نفس شدیدی مبتلا شده ام .
حضرت فرمود : ای مفضل ! برای بر طرف شدن آن ، ادرار ماده شتر شیرده را بخور !
مفضل گوید : از آن خوردم . خداوند مرضم را برطرف نمود !

امام بدون اینکه خبر داشته باشه آن بیماری چیست ، نسخه اش را می پیچد :
ذریع گوید : مردی نزد امام صادق آمد و به آن حضرت گفت : که یکی از دوستان حضرت به بیماری خطرناکی دچار شده است
امام دستور داد که خاک گچ را با آب باران به او بده تا بخورد ! ذریع گوید مرد آن عمل را انجام داد و مرض او خوب شد ! ای لعنت خدا بر دل شما مگس های بی معرفت :
رسول خدا فرمود : هنگامی که مگس در ظرف یکی از شماها نشست آن را بشویید . چرا که در یکی از بالهای او شفاء و در دیگری سم است !
بدرای مسلمانان به حرف امام گوش دهید و انقدر مگس نخورید :
امام باقر فرمود : اگر مردم مگس می خوردند از این که ضرر آن را نمی دانستند ، جذام می گرفتند ! و فرمود : همه مردم به جذام مبتلا میشدند!!
امروز حالا مردم آغل چهارپا ، از کجا پیدا کنند :
راوی گوید : به امام عرض کردم : فدایت گردم پسر بچه ای دارم کهبه خاطر زگیل های زیادی نمیتواند با مردم نشست و برخواست کند . از شما می خواهم به من چیزی یاد بدهید که به وسیله آن نفع ببرد .
فرمود : برای هر زگیل هفت دانه جو بردار و بر هر دانه هفت بار ای آیه را بخوان .
سپس دانه جو را بردار و آن را به زگیل بمال . سپس آن را در پارچه ای تازه بریز و بر آن سنگی ببند و به آغل چهارپایان بیانداز !!
حالا مردم گوسفند چطور در آپارتمان نگه دارند :
رسول خدا فرمود : در خانه هایتان زیاد گوسفند نگه دارید که شیاطین به جای بچه هایتان با آنها مشغول می شوند و بازی می کنند !
پس چرا آب زمزم و خاک حسین را ندهیم بخورد تا خوب شود :
امام باقر فرمود : هنگامی که بر مریضی که در حال جان کندن سخت است وارد شدی به او بگو که این دعا را بخواند که خداوند بر او سبک می گیرد !
این را راست می گوید ، من قبلا یک قبر شکافته شده را دیدم و فهمیدم که آن از چشم زخم مرده بود :
امام صادق فرمود : بدرستی که چشم زخم حق است . اگر قبر ها را برای شما بشکافم ، خواهید دید که اکثر مردگانتان به وسیله چشم زخم مرده اند !
خوش به حال کمیته امداد امام خمینی که هر سال هجده میلیارد تومان از این صندوق های صدقات جمع میکند و به جیب میزند :
رسول خدا فرمود : بیمارانتان را با صدقه مداوا کنید !
اگر من جای امام بودم برای این یکی هیچ نسخه ای نمیدادم ، چون فرزند کمتر ، زندگی بهتر :
سلیمان بن جعفر از امام باقر روایت میکند : مردی به آن حضرت از کمی فرزند ، شکایت نمود و گفت : از زن کنیز و آزاد ، فرزند می خواهم ، ولی روزی قسمت نمیشود ! در حالی که آن مرد شصت سال داشت !! امام به آن مرد فرمود به مدت سه روز بعد از نماز عشاء و نماز صبح هفتاد بار سبحان الله و هفتاد بار استغفرالله بگو !
مگر میشود این موضوع مهم از زیر دست اسلام جا بماند :
محمد بن مسلم گوید : مردی به امام صادق گفت : کنیزانی خریده ام . دوست دارم که چیزی به به من یاد بدهید که قوی شوم !فرمود : پیاز سفید را ریز و با روغن سرخ کن . سپس تخم مرغی را در بشقابی بشکن و مقداری نمک به آن بزن و بر روی پیاز و روغن بریز تا بپزد . از آن بخور .
اسحاق گوید : آن عمل را به جا آوردم و به آرزوی خود رسیدم !
ما که تا به حال ندیده ایم ، اما حتما توصیه های ایمنی را جدی میگیریم :
سعد مولی گوید : امام صادق به من فرمود : از نزدیکی کردن در شب اول ماه بپرهیز . اگر آن کار را در آن شب انجام دهی و فرزندی بر تو روزی شود اختلال حواس پیدا می کند .
سعد گوید : عرض کردم : فدایت گردم ای فرزند رسول خدا چرا مکروه است ؟
فرمود : آیا افرادی را نمیبنی که بیشتر آنان در اول ماه غش می کنند ؟!! یک توصیه ایمینی دیگر :
امام صادق به مردی از دوستان خود فرمود : با حال خضاب با زنت نزدیکی نکن مکن ، اگر فرزندی روزی تو شود ، مخنث می گردد !در باره این یکی واقعا زبان آدم بند می آید که باید چه چیزی بگوید :امام باقر فرمود : با زن آزاد در مقابل زن آزاد دیگر نزدیکی مکن ، اما با کنیز در مقابل کنیز دیگر اشکال ندارد !!!
جلای قلب را از کجا میشود دید :
امیرالمومنین علی فرمود : گلابی بخورید که قلب را جلا می بخشد !
رابطه بین گلابی با قلب را هم علم پزشکی امروز دیگر ثابت کرده است :
حلبی از امام صادق روایت می کند : مردی به آن حضرت از درد قلبش شکایت کرد .
حضرت فرمود : گلابی میل نما !!
این یک را واقعا نفهمیدم که چرا مسلمانان علاقه دارند که دماغش زیاد شود ، شاید دماغ معنی دیگری هم دارد :
حضرت علی فرمود : کدو بخورید که دماغ را زیاد می کند ! این هم از علم و دانش ائمه جهل و جهالت ! سخت است باور کنیم عقل انسانی آنقدر حقیر باشد که این چرندیات را به عنوان حقیقت قبول کند.

No comments: